poniedziałek, 15 sierpnia 2016

202. Kurs na pudełko na kartkę

Dzień doberek!

Lubicie moje kursy? No powiedzcie, że lubicie. Bo będzie mi przykro! :P
Dziś mam dla Was instrukcję krok po kroku jak wykonać własnoręcznie pudełko na kartkę
Cieszycie się?


Co będzie nam potrzebne?
-karton o gramaturze od 300g w górę
-trymer tnący i końcówka do bigowania
-nożyczki
-klej i ewentualnie dwustronna taśma klejąca

No to do roboty, hop!

Zaczniemy od pudełka na kartkę kwadratową o wymiarach 13,5x13,5 cm.
Nasze pudełko musi mieć zapas, tak więc wewnątrz będzie miało 14x14 cm, będzie wysokie na 2,5 cm, a jego wieczko będzie ciut niższe - bo 2centymetrowe.

Docinamy nasz karton odpowiednio:
-na pudełko arkusz o wymiarach 19 x 19 cm
-na wieczko arkusz o wymiarach 18,3 x 18,3 cm

Po przycięciu papieru zmieniamy nasze ostrze tnące na to bigujące i bigujemy:
-spód 2,5 cm od brzegów:




-wieczko 2 cm od brzegów:





Gdy pudełko jest zbigowane, chwytamy nożyczki w dłoń...



i nacinamy według tego schematu:





Nacięte? Super! To zaginamy - oczywiście rowkami na zewnątrz, wypukłościami do środka!
Na wystające skrzydełka wedle uznania- naklejamy dwustronną taśmę lub klej. Lub jedno i drugie - tak jak ja ;)



I sklejamy pudełko!



Gotowe! Banalne, prawda?



A teraz zrobię coś, co zazwyczaj robię przed sklejeniem wieczka czyli okleję je papierem. Wybrałam papiery od Studia Tekturek... w sumie nie wiem jeszcze na jaką okazję pudełko wykorzystam, ale co tam!





Do oklejenia wieczka papiery przycięłam do wymiarów:
-14,1 x 14,1 cm na górę
-14,1 x 1,8 cm na ścianki (4 takie paski)



Okleiłam przy okazji też bazę kartki, w razie czego będzie w gotowości, wystarczy ozdobić ;)



Mam nadzieję, że skorzystacie z tego tutorialu i podzielicie się z nami efektami swojej pracy!


A na koniec podaję Wam jeszcze wymiary na kartę formatu C6, taka jestem dobra ;)

SPÓD:



WIECZKO:



NACIĘCIA:




Pozdrawiam ciepło, a po materiałologię zapraszam na bloga sklepu przyda-sie.pl, bo to dla nich powstał ten kursik :)

Dajcie znać czy jest przydatny!
Dżoaśka








1 komentarz: